joi, 28 iulie 2022

Poemoteca


În fiece noapte
ucid în somn fecioare albe...
Le iau cu mine peste punțile lunii,
Le arăt de unde izvorăște lumina.
Le spun povești neștiute...
La urmă, le sorb – știindu-le vina.

În jurul lunii
Le înfășor – una cîte una.

***

deschizi pumnul tău ca un ghioc
de cretă – în care doarme marea
și lumina izvorăște din palma-ți
moale ca suspinul argintului

dacă ochiul meu e orb
lasă-mă să sărut palma ta
înflorită ca o fereastră
și să știu astfel
iubirile unde sfîrșesc

***

M-am întîlnit
cu Dumnezeu
în tine.
Cînd ți-am mirosit părul
cînd ți-am băut gura
cînd ți-am strunit zimbrii
iată –
Dumnezeu a plecat
cu toiagul în mîna dreaptă.

După el
Am zăvorît porțile.

***

întunericul topește
contururile și
sufletul ascuns al lucrurilor
se trezește

poate de aceea în vis
te văd
ca printr-o lentilă încețoșată

M. G. Mateucă
(poeme din volumul „Frate pămînt, soră lumină”, editura Karpat, 2017, ediție îngrijită de Mihai Vasile)

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...