joi, 18 iulie 2013

Haihui printre cuvinte (13)

Venedikt Erofeev (III)

Venedikt Erofeev – „Moscova-Petuşki”
(documentar, partea a II-a)
Şi în afară de noi doi nu mai era nimeni. Şi ea, alături, rîde de mine ca un copil plin de har. M-am gîndit: E nemaipomenită! E o femeie căreia pînă astăzi sînii i-au fost ciupiţi doar de presimţiri. E o femeie căreia înainte de mine, nimeni nu i-a pipăit nici măcar pulsul. O, mîncărime fericită în suflet şi peste tot!
Iar ea s-a apucat şi a mai băut o sută de grame. A băut din picioare, dîndu-şi capul pe spate ca o pianistă. Şi după ce a băut a expirat tot, tot ce avea sfînt în ea, a dat totul afară. Iar apoi s-a arcuit ca o lepădătură şi a început să facă nişte mişcări ondulatorii cu coapsele – şi toate astea cu atîta plasticitate, încît nu mă puteam uita la ea fără să mă cutremur… 
Voi, neobrăzaţilor, o să mă întrebaţi, fireşte: Şi cum a fost, Venicika? S-a…? Eu ce să vă răspund? Fireşte că s-a …! Cum să nu se...? Mi-a zis de-a dreptul: Vreau să mă îmbrăţişezi autoritar cu mîna dreaptă! Ha-ha! Autoritar şi cu mîna dreaptă?! Iar eu mă înţepenisem atit de tare, încît nu doar autoritar nu eram în stare, ci voiam doar să-i ating trupul şi nu i-l nimeream, bîjbîiam mereu pe lîngă trup... 
- N-ai decît! Joacă-ţi coapsele tari! m-am gîndit eu după ce am diluat şi am băut. Joacă, seducătoareo, joacă, Cleopatro! Joacă, tîrfă planturoasă, care ai sleit de puteri inima poetului! Tot ce am, tot ce, poate, am – arunc astăzi totul pe altarul alb al Afroditei!
Aşa mă gîndeam. Iar ea rîdea. Iar ea s-a apropiat de masă şi a băut dintr-o suflare încă o sută cincizeci, căci era perfectă şi perfecţiunea nu are limite. 
Jeleznodorojnaia-Ciornoe 
A băut şi a aruncat de pe ea ceva de prisos. Dacă mai aruncă ceva de pe ea, m-am gîndit eu, dacă, după lucrul ăsta de prisos, îşi mai aruncă şi ce are pe dedesubt, se va cutremura pămîntul şi pietrele vor geme
Iar ea a spus:Ei, Venicika, e bine la mine între...? Iar eu, strivit de dorinţă, aşteptam păcatul sufocîndu-mă. I-am spus: Trăiesc pe lume de exact treizeci de ani... Şi încă n-am văzut ca să fie atît de frumos la cineva între... 

Ce să mă fac acum? Să fiu insinuant-tandru? Să fiu fermecător-grosolan? La naiba, niciodată nu înţeleg bine cum şi în ce clipă trebuie să mă port cu o femeie cherchelită. Pînă atunci – oare să vă spun? – pînă atunci nu le cunoşteam bine nici pe cele cherchelite, nici pe cele treze. Mă năpusteam în urma lor cu gîndul, dar, de îndată ce mă  năpusteam inima mi se oprea înspăimîntată. Planuri aveam, dar nu aveam intenţii. Iar cînd apăreau intenţiile, dispăreau planurile şi, deşi eu mă năpusteam cu inima în urma lor, cugetarea mi se oprea înspăimîntată.” 
(„Moscova-Petuşki”)

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită (remember the old times...)

Tull. Jethro Tull. Live at Tampa Stadium (1976) Îi ascultam de ceva timp, nu cu mult înainte de 1976-1977 (epoca de cînd datează concertele ...