miercuri, 6 decembrie 2023

Vise & amintiri

Ar fi fost și ziua bunicului meu dinspre mamă, fie-i odihna ușoară!
Neam de grec, extrem de citov la minte.
Un iscusit și un șugubăț fără pereche, care a gustat din toate plăcerile vieții, însă fără a se sminti…
Îl iubea pe Charlie Chaplin, cu care chiar semăna.
Era un regalist pursînge.
M-a învățat o groază de lucruri și mi-a spus un noian de povești. Reale sau închipuite, pe care le credeam necondiționat, chiar dacă pe multe nu le pricepeam la anii mei mici de atunci. Pe unele mi le-am și scris, înțelegîndu-le tîlcurile mult mai tîrziu. Pe altele, probabil, le voi pricepe eu odată și-odată. Pe altele, niciodată…
Mi-a spus de atîtea ori că Regele este mult mai important decît toţi sfinţii ăia pe care-i vezi tu în calendar, drept pentru care el trebuie să fie persoana de cea mai mare însemnătate din viaţa oricărui bun român, deci și a ta, pentru că el, dincolo de faptul că e unsul lui Dumnezeu pe pămînt, mai înseamnă şi altceva, la fel de important: e însuşi Patria…, încît am băgat la cap și am învățat pe de rost cuvintele astea ale dumnealui, însușindumi-le și simțindu-le perfect greutatea specifică mare…
Acolo pe unde-o fi, în micul-lui-colț-de-Univers, după cum îi era firea, sînt convins că e fericit. Bucuros și vesel. 
Pentru că, printre multe altele, și-a întîlnit, cu siguranță, Regele.
Pe Vodă, așa cum îl numea dumnealui, pe care-l iubea nespus.
În rest, vreme trece, vreme vine, vorba poetului...

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...