miercuri, 1 martie 2023

Clenciuri

Conform tradițiilor populare, azi, în martie întîi, are loc – calendaristic  și tradițional, caci astronomic se întîmplă pe 21, la Echinocțiu – începutul de primăvară și, totodată, intrarea în zilele «Babelor», prima zi fiindu-i atribuită Dochiei (sau Sfintei Mucenițe Evdochia, cum este ea cunoscută în calendrul ortodox).
Așadar, vom parcurge capricioasele zile ale ursuzelor „Babe” (de regulă șapte, după unii, douăsprezece, după alții), acestea fiind urmate de încă atîtea, ale „Moșilor”, despre care voi scrie la timpul potrivit.
Însă io, din clipa în care am aflat despre toate acestea și, în plus, despre existența şi minunatele-i fapte de vitejie (cred că de prin anii gimnaziului) şi cum nici din cale afară de superstițios nu mi-s, mi-am ales, conform tradiției și funcțiilor lor magico-oraculare cu greutate specifică mare, doar „una” singură, ceva mai simpatică și care, prin influența ei benefică, să-mi definească firea și ursita.
Deci, mi-am ales o singură „Babă”, cu alte cuvinte, responsabilă de norocul meu general.
Dar una ceva mai altfel, pe numele „ei”, Baba Novac!
Şi de-atunci, mărturisesc cu mîna pe inimă, mi-a mers al naibii de bine!

Nicu Alifantis 
Baba Dochia


Phoenix
Baba Novac

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...