joi, 10 februarie 2022

Poemoteca

Pisica
Te-aștept, pisica mea, la piept să-mi vii,
Retrage-ți gheara labei tale,
Dă-mi voie să m-afund în ochii-ți vii
Și dragi, de-agată și metale.

Pe când te-alint cu degete de orb,
Dă-i voie mâinii,-atât cât cere,
Ca, mângâind electricul tău corp,
Să mi se-mbete de plăcere.

Îmi văd în gând iubita. Ochii săi,
Ca și ai tăi, superbă fiară,
Adânci și duri, împrăștie reci văpăi,

Iar sub mănușă,-i simți o gheară,
În timp ce carnea-i smeadă, o simți cum
Emană un mortal parfum.

Charles Baudelaire
(traducere de Șerban Foarță)

„Am avut cândva în custodie, vreme de două săptămâni, pisica unei prietene italience. Cioran se-nțelegea cu musafira noastră de minune, eu dându-mi, atunci, seama că el însuși semăna mult cu o pisică. A trebuit să le port, și ei, și lui de grijă. Erau pe cât de capricioși, pe-atât de imprevizibili.”
Simone Boué

Pisica
Dorinți domestice am trei:
Priveliștea unei femei,
Un mâț haihui printre volume
Și,-n orice timp, amicii mei
Fără de care-i greu pe lume.

Guillaume Apollinaire
(traducere de Șerban Foarță)

„Pisicile sunt ființe hărăzite înmagazinării mângâierii.”
Stéphane Mallarmé

Unei pisici
Inaudibil mers, pași insonori,
Enigmă și tăcere dimpreună,
Aduci cu o panteră,-n clar de lună,
Ce se prelinge-n zarea grea de nori.
De parcă porunci-ne-ar Demiurgul,
Ne ostenim zadarnic, pe cât cred,
Să dezlegăm străvechiul tău secret, –
Mai vârstnică ești, tu, decât amurgul.
Îngădui să te mângâi, pe când arc
Făcându-te, electric mi te-ncarc
Pe tine ce cobori dintr-un străev
Și de aiurea vii: dintr-o virgină
Pădure,a cărei taină s-o relev
Nu știu, – o, tu, a visului regină.

Jorge Louis Borges
(traducere de Șerban Foarță)

„Deosebirea dintre un câine și-o pisică? Cel dintâi cugetă într-ast fel: «Ei mă hrănesc, mă protejează, țin la mine. Pesemne că sunt zei.» A doua cugetă și ea: «Ei mă hrănesc, mă protejează, țin la mine. Probabil că sunt zeu.»
Ira Lewis  

Din volumul „Mic tratat de pisicologie. Bucăți feline în felii strânse la un loc de Șerban Foarță”, 
ediția a II-a, editura Humanitas, București, 2015.

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită (remember the old times...)

Tull. Jethro Tull. Live at Tampa Stadium (1976) Îi ascultam de ceva timp, nu cu mult înainte de 1976-1977 (epoca de cînd datează concertele ...