joi, 13 ianuarie 2022

Musicophilia

Led Zeppelin


Pe 12 ianuarie 1969 a apărut în Statele Unite și pe 31 martie în Marea Britanie albumul de debut al trupei britanice Led Zeppelin, care a fost lansat de casa de discuri „Atlantic Studios” și produs de Jimmy Page.
Înregistrat la „Olympic Studios” din Barnes (Londra), albumul a fost finalizat într-un timp record (aproape 36 de ore), costînd doar 1.782 de lire sterline (!). Majoritatea pieselor au fost înregistrate „live” în studio, cu extrem de puține reluări și mixaje, ceea ce i-a și imprimat un sound și caracteristicile specifice unui album tras direct din concert. „Led Zeppelin I”, așa cum a intrat această adevărată capodoperă în istoria muzicii rock, a apărut la doar trei luni de la fondarea trupei și a stat mai bine de 71 de săptămâni în topurile din Marea Britanie.
Componență
John Bonham - baterie, percuție, timpane, background vocal
John Paul Jones - chitară bas , orgă, claviaturi , background vocal
Jimmy Page - chitară acustică, chitară electrică, background vocal
Robert Plant - voce, muzicuță


Fața A
„Good Times Bad Times” (Bonham, John Paul Jones, Page ) (2:47)
„Babe I'm Gonna Leave You” (Page, Plant, Bredon) (6:41)
„You Shook Me” (Dixon, Lenoir) (6:30)
„Dazed and Confused” (Page) (6:27)


Fața B
„Your Time Is Gonna Come” (Jones, Page) (4:41)
„Black Mountain Side” (Page) (2:13)
„Communication Breakdown” (Bonham, Jones, Page) (2:30)
„I Can't Quit You Baby” (Dixon) (4:43)
„How Many More Times” (Bonham, Jones, Page) (8:28)

Led Zeppelin I


Un comentariu:

Unknown spunea...

Mervi, Bogdan. Iata ocazia unor reascuktar...

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...