vineri, 7 ianuarie 2022

La lumina plăpîndă a candelei

 

Noi reţinem din viaţa şi jertfa Sfântului Ioan Botezătorul altceva: capacitatea omenească de a ieşi din sine, de a depăşi strîmtoarea fenomenalităţii, de a iubi pe un altul. Noi cutezăm chiar a ne face o călăuză (sau măcar un temei de neîncredere în afirmaţii sumare) din zguduitoarea, admirabila, senina frază de la Ioan (3, 30): «Acela trebuie să crească, iar eu să mă micşorez.»
Cu ea în suflet şi-n inimă, şi-n cuget, şi-n adîncul sensibilităţii noastre biruite, să părăsim, acum, nu fără a mulţumi Domnului, acest sfînt lăcaş.”
Părintele Nicolae de la Rohia*

* Nicolae Steinhardt în „Dăruind vei dobîndi”, Editura Episcopiei Ortodoxe a Maramureşului şi Sătmarului, Baia Mare, 1992

Un gînd senin dimpreună cu cele mai bune urări tuturor acelora care astăzi își sărbătoresc onomastica!
La mulți ani!

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...