miercuri, 3 noiembrie 2021

Corona story

Iată că de cîțiva ani buni, mai ales de cînd conviețuim cu Covid-ul, mă bîntuie în fiecare noapte împingîndu-mi somnul dincolo de orele dimineții cu speranțele și spaimele care le potențează, acum când morțile sînt mult mai numeroase decât nașterile și eu duc deja în spate 90 de ani extrem de frumoși, de aceea am amuțit când într-o sală mare, la o întâlnire cu public mult, un tânăr s-a ridicat în picioare și adresându-se sălii, a întrebat: «nu înțeleg cum de nu-i place Norei Iuga urâtul?!». Am rămas fără grai. Binele și răul, frumosul și urâtul sînt noțiuni atât de relative care-și schimbă total imprevizibil locurile între ele, încât nu putem să știm niciodată de ce toate întâmplările vieții noastre, care la momentul producerii lor, ni s-au părut greu de traversat, iată, acum, după ce le-am lăsat în urmă, sînt atât de frumoase... poate de aceea, tot ce-mi închipui într-o noapte paradisiacă, curios, cum îmi vin mie la ore mici cuvinte mari... ce spuneam? A, da! Ziua mă poate arunca în cel mai cumplit infern, mai ales cînd poștașul, care-mi aduce corespondența, nu poartă mască și eu nu m-am vaccinat încă!”
Nora Iuga
(„Rondul de noapte”)

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...