vineri, 26 mai 2023

Poemoteca

 CÎND AI NEVOIE DE DRAGOSTE*

cînd ai nevoie de dragoste nu ți se dă dragoste.
cînd trebuie să iubești nu ești iubit.
cînd ești singur nu poți să scapi de singurătate.
cînd ești nefericit nu are sens să o spui.

cînd vrei să strîngi în brațe nu ai pe cine.
cînd vrei să dai un telefon toți sînt plecați.
cînd ești la pămînt cine se interesează de tine?
cui îi pasă? cui o să-i pese vreodată?

fii tu lîngă mine, gîndește-te la mine.
poartă-te tandru cu mine, nu mă chinui, nu mă face gelos,
nu mă părăsi, căci n-aş mai suporta încă o ruptură.
fii lîngă mine, ţine cu mine.


înţelege-mă, iubeşte-mă, nu-mi trebuie partuze, nici conversaţie,
fii iubita mea permanentă.
hai să uităm regula jocului, să nu mai ştim că sexul e o junglă.
să ne ataşăm, să ajungem la echilibru.

dar nu sper nimic. nu primeşti dragoste
cînd ai nevoie de dragoste.
cînd trebuie să iubeşti nu eşti iubit.
cînd eşti la pamânt nici o femeie nu te cunoaşte.
Mircea Cărtărescu

* din volumul «Dublu CD. The best of Mircea Cărtărescu» (Humanitas, 1998)
(fotografie de © Lee Price)

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...