joi, 12 august 2021

Poemoteca

Mihail Codreanu
(1876–1957; poet, dramaturg, traducător, avocat; este considerat părintele sonetului românesc; 
Cavaler al Academiei Franceze, decorat cu Legiunea de onoare a Franței, pentru traducerea piesei de teatru Cyrano de Bergerac de Edmond de Rostand)

Ura se preface rareori în iubire, dar iubirea se preface deseori în ură. (M. C.)

De profundis

Mi-e lira-n părăsire azvârlită
De când spre tine sufletu-mi s-abate,
Că n-am putut pe coarde numărate
Să cânt iubirea mea nemărginită.

Dar fruntea-mi, de privirea ta robită,
Sub jugu-i se revoltă și se zbate:
Ce vultur cu aripile tăiate
Nu-și geme soarta lui înlănțuită?

În ochii tăi mi-am îngropat avântul, -
Deși, ca-n ei să nu-mi găsesc mormântul,
Mă lupt cu mine și cu voia sorții!...

…Și te iubesc cu-nfiorarea vagă
Pe care-o dă presentimentul morții…
Și te urăsc că-mi ești atât de dragă !...

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...