luni, 21 mai 2018

Eternități de-o clipă

Doina Cornea
Lupta mea nu s-a îndreptat, în esenţă, împotriva lui Ceauşescu, 
ci impotriva comunismului ca ordine socială. 
Am luptat împotriva unui sistem. 
Ceauşescu nu era decât un produs al sistemului. 
(…) M-am străduit, realmente, să trăiesc ca şi cum frica nu ar exista, chiar dacă am resimţit-o destul de des. 
Trebuie să rămânem liberi, să nu devenim robi ai fricii. 
Adevărul este că toţi aceşti ani au reprezentat pentru mine un bun exerciţiu, în fond. 
Mi-am spus: trebuie să trăiesc ca şi cum Securitatea nu ar exista.”
(alături de Doina Cornea, printre alții: Ion Diaconescu, Corneliu Coposu și Ion Rațiu)

Niciun comentariu:

Jurnal de-a bușilea

Cu vreo treizeci și cinci de ani în urmă, făcea parte dintr-un grup de tineri care, cu toate că nu prea ştiau cu ce se mănîncă gazetăria, au...