vineri, 11 august 2023

Poemoteca

BINE–CUVÂNTARE

4. viața și moartea*

S-a înecat Budha cu un
bob de orez – spun bătrânii.

Binecuvântat fie Budha
binecuvântat bobul, binecuvântați
bătrânii.

Binecuvântate cuvintele care
ne dau voie să vorbim despre
moarte. Atâția prieteni am acolo,

încât nu știu dacă sunt
mort sau sunt viu.

Visez uneori că istoria se repetă
viața se repetă
vorbele se repetă.

Alteori nu visez, ca un pumnal
sfâșiind o mătase mă trezesc
cu rouă pe piept.

Ca un cuțit, ca un pumnal
strălucește gheața în inima
mea.

Nino alături de criticul de artă Noriko Oshikiri
(București, 1996)
Fotografie din arhiva lui Ion Stratan

Dragului Prieten și
intelectual Bogdan Stoicescu[,]
cu dragoste și recunoștință[,]

Nino

Am iubit, am urât
și n-a fost destul.

Unde ne duci viață
Saturată de timp?

Mă bucură copii crescând
Mă întristează bătrânii murind.

Aici stau, între două anotimpuri
cu crucea pe piept și hainele
Puse în rânduială.

Părul crește, unghiile cresc
Dar n-am timp să observ asta.

Vinul trece, apele rămân
Dar n-am timp să observ asta.

Viața trece, numai moartea
rămâne. Dar n-am timp să
observ asta.

Ion Stratan

* Fragment din poemul omonim aflat în volumul De partea morților, editura liberART, Ploiești, 1998

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Remember Shakti Saturday Night in Bombay (live, 2001) John McLaughlin  (chitară) Zakir Hussain  (tabla) U. Srinivas  (mandolină) Shankar Mah...