luni, 24 septembrie 2018

Haihui printre cuvinte

Balada părului lung și scurt

I-au tuns părul când l-au trimis la arme
Părul ei lung a rămas fără grai
Nu te aud, e mult zgomot, pretutindeni
Părul tău lung fetițo, părul meu scurt
Toată vara florile s-au antrenat să-nflorească
În sânul pământului răbdător și-au găsit vigoarea
Mă întorc la tine, dar nu va mai fi ca înainte
Părul tău lung iubito, părul meu scurt
Vântul a smuls copacul, copacul a despicat vântul
Au avut multe ocazii, fără multe răgazuri
Vine ploaia, hai repede acasă
Părul tău lung femeie, părul tău scurt
Și lumea, cu vorbele ei aiurea, nu-i atingea,
Încet se puseră pe cântec:
Mi-am reglat ceasul. Când vei fi înapoi?
Părul tău lung femeie, părul tău scurt

Apoi au rămas în tăcere, ca pașii în retragere
Cerul s-a deschis larg. Cartea vieții s-a  închis
Ce spui prietene? Cine ești?
Părul tău lung femeie, părul tău scurt

Yehuda Amichai

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...