miercuri, 28 februarie 2018

Haihui printre cuvinte


 Viața începe la cincizeci de ani, e adevărat; atâta doar că se termină la patruzeci.
 Există lucruri pe care le putem face şi altele care par prea dificile. Puţin cîte puţin, totul devine prea dificil. La asta se rezumă viaţa.
 Adolescenţa nu este doar o perioadă importantă a vieţii, ci şi singura perioadă cînd putem vorbi despre viaţă în sensul complet al cuvîntului.
Raportîndu-ne la celălalt, luăm cunoștință de noi înșine. Ceea ce face insuportabil raportul cu celălalt.
 De îndată ce codul genetic va fi descifrat integral, omul va fi în măsură să-şi controleze propria evoluţie biologică. Atunci sexualitatea va apărea limpede aşa cum este: o funcţie inutilă, periculoasă şi regresivă.
 Istoria umană, din secolul al XV-lea pînă în secolul al XX-lea, se poate caracteriza, în esenţă, ca fiind istoria unei disoluţii şi a unei dezagregări progresive.
 Oamenii trăiesc unii lîngă alții, că vacile. E de înțeles dacă ajung, din cînd în cînd, să mai împartă o sticlă de alcool.
 Ceea ce înţelegi, ştii. Și ceea ce ştii, nu uiţi.
Michel Houellebecq
(„Les Particules élémentaires”)

Niciun comentariu:

Vise & amintiri

„ M i-am pierdut bunicii și părinții, nu mi-am întemeiat propria familie, n-am copii și mă amăgesc că am prieteni (acele personaje cu care m...