marți, 12 septembrie 2017

Clin d’oeil

V-ați simțit vreodată vinovat privind alte persoane de vîrsta dumneavoastră şi gîndind: „Parcă eu nu arăt chiar aşa de bătrân"?
Dacă da, iată ce mi-a povestit zilele trecute o onorabilă doamnă:
„Stăteam în sala de aşteptare pentru prima întîlnire programată la un dentist, cînd i-am văzut diploma atîrnată pe perete. Citind numele, mi-am amintit deodată de un băiat brunet, chipeș, cu acelaşi nume. Fuseserăm colegi de liceu cu aproape 60 de ani în urmă şi mă întrebam dacă ar putea să fie acelaşi tip pentru care nutrisem și o pasiune secretă. Cînd am intrat în cabinetul lui, am renunțat pe loc gîndul acela: cheliosul cu trăsături brăzdate din fața mea era mult prea bătrân ca să fi fost iubirea mea secretă! Și totuși...
După ce mi-a inspectat dantura, mi-am facut curaj şi l-am întrebat dacă nu cumva a fost elev la liceul „Sfîntul Sava”.
– Sigur că da, doamnă! În anii 60. Cum de aţi ghicit? - m-a întrebat, cu o ușoară undă de mîndrie în glas.
– Pentru că și eu am trecut prin „Sava” în acea perioadă...
– Da? Mă bucur! Și ce materie ați predat?” 

Niciun comentariu:

Jurnal de-a bușilea

Cu vreo treizeci și cinci de ani în urmă, făcea parte dintr-un grup de tineri care, cu toate că nu prea ştiau cu ce se mănîncă gazetăria, au...