luni, 27 ianuarie 2020

Raftul cu reviste


A apărut numărul 63 (anul XII, ianuarie 2020) al periodicului Atitudini (revistă de cercetare științifică și educație ortodoxă)
Din sumar:
* Editorial: SCRISOARE CĂTRE TINERI. SCRISOARE CĂTRE VIITOR TRECUT (Bogdan Cărăușu, pentru Frăția Ortodoxă „Sf. Mare Mucenic Gheorghe”)
* STAREȚUL EFREM FILOTHEITUL DIN ARIZONA – chip al rugăciunii și al ascultării duvovnicești
* CUVIOSUL PĂRINTE EFREM DIN ARIZONA: Cuvinte folositoare de suflet despre necazuri, dureri și osteneli
* PĂRINTELE JUSTIN PÂRVU: „Orice colindă, orice cântare e ca și o rugăciune. pruncul iisus să fie în inimile noastre!”
* MITROPOLITUL IEROTHEOS DE NAFPAKTOS ȘI SFÂNTUL VLASIE: „«Furtuna» teologică din Cartea lui Iov”
* DE VORBĂ CU DOMNUL MARIN RĂDUCĂ: „Să luăm aminte la viața noastră interioară!
* PĂRINTELE JUSTIN PÂRVU ÎN DIALOG CU CAMARADUL NICU IONIȚĂ: „Poporul român nu mai este cel care a fost“
* PĂRINTELE JUSTIN PÂRVU ȘI CELE DOUĂ CTITORII DE LA PETRU VODĂ de Pr. Prof. Vasile Păvăleanu
* MĂRTURIA PR. EMIL CĂIENARIU DESPRE ATROCITĂȚILE MAGHIARE ÎN ARDEAL
* „SĂ NU UIȚI, DARIE!“ SAU ACTUALITATEA UNEI FRAZE DIN TRECUT de dr. Galina Răduleanu
* PR. BORIS RĂDULEANU – Gânduri și frânturi de idei omul și dumnezeu-omul în istorie
* PĂRINTELE FLORIN STAMATE: „Să ne ținem de biserică și să pășim, asumându-ne această mucenicie a zilelor noastre!”
* PELERINAJ ÎN ȚARA SFÂNTĂ SPOVEDANIE LA SFÂRȘIT DE VEAC de dr. Galina Răduleanu
* EXPUNEREA LA METALE GRELE de Dr. Radu Țincu, Medic primar ATI, spitalul Clinic de Urgență Floreasca
* DEZVĂLUIRI INCENDIARE DESPRE SUPRAVEGHEREA ÎN MASĂ A ÎNTREGII POPULAȚII A PLANETEI, ÎN CARTEA LUI EDWARD SNOWDEN de prof. dr. Vicu Merlan
* PAGINI DIN JURNALUL TEODOREI: „M-am bucurat că nu sunt ceilalți bolnavi și că Dumnezeu mi-a dat asta mie.”
* DOI SCRIITORI ROMÂNI UITAȚI: MIRCEA ELIADE în corespondență cu RADU GYR
*
Mă socoteam de mult un scriitor român uitat, deși niciodată nu m-am îndoit că voi fi redescoperit postum. Într-un anumit sens, interesul pe care mi l-au arătat câteva reviste între sept. 1967 și martie 1968, mă tulbura: mi se părea că ghicesc în el un avertisment al morții apropiate. Din fericire, «interesul» a dispărut tot atât de neașteptat pe cât a apărut – și eu mi-am venit în fire și m-am întors la treburile mele (printre care țin să subliniez că literatura românească se numără în frunte. Vei primi curînd, de la Paris, pe adresa ziarului la care colaborezi, o lungă povestire: «Pe strada Mântuleasa»...).*
Mircea Eliade
* Fragment dintr-o scrisore către Radu Gyr, 25 iulie 1968


Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Un festival legendar: «Isle Of Wight 1970» Isle Of Wight este o insulă situată în apele Canalului Mânecii, în sudul arhipelagului britanic, ...