luni, 2 decembrie 2019

Creme, văpseluri, sulimanuri...

(foto: © Dinu Lazăr)
România „profundă”... „Republică măreață vatră”, ocîrmuită de preşedinți sașii, balcîzi, gîngavi și fonfi, furată ca-n codru, umilită şi batjocorită de fix 71 (41+30) de ani de regimuri republicane falimentare, tot în sapă de lemn e!

Să rămînem, dară, în continuare, săraci, da‘ cinstiţi, vorba președintelui John Ilici, cel școlit în URSS și devenit un clasic în viață!

Iar azi, putem înghiorțăi liniștiți o porție de fasole cu cîrnați sau sarmale și să leorpăim o fiertură de țuică sau vin, după caz și buget, că dacă tot e postul Crăciunului iar preafericitul nostru patriarh, cu văzul și auzul pupăzate, ne dă dezlegare pe blat, ca-n fiecare an, să fie bîlci, panaramă și chilaba cu danț și caterincă, pe cele meleaguri miorițice!
Drept pentru care, ca și anu‘ trecut, ieri mi-am luat de la buticu‘ vieşnic – cum ar spune fraţii noștri de peste Prut, adică nonstopul nostru cel de toate zilele (și nopțile) – de la capu‘ străzii, o anghelică (bastîrcă / adio, mamă! / te-am zărit printre morminte) și am cinstit şi io cu muierea mea un păhărel, pentru evenimentu‘ conaţionalilor noștri republicani, hehehe!
Doamne ajută!
Hai, să fie pace! La mulţi ani!



Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Un festival legendar: «Isle Of Wight 1970» Isle Of Wight este o insulă situată în apele Canalului Mânecii, în sudul arhipelagului britanic, ...