joi, 27 iunie 2019

Poetoteca


Joi am ajuns într-o pădure.
În pădure era o singură cărare,
Pe unde trecuseşi tu.

Puteam călca pe urmele paşilor tăi.
Era neted,
Dar deasupra lor se încurcaseră crengile şi ierbile,
Şi nu mai puteam trece decât târându-mă.
Şi atunci,
Am început să dobor copacii pe urma paşilor tăi.
Ștefan Bănulescu
(din „Scrisoare de joi”)







(...) Cînd mi-am întors spre tine chipul
văzui doar un schelet ce-l lustruia
nisipul.
O, draga mea, iubita mea,
femeia mea,
bine-ai venit dintotdeauna.
Ți-am sărutat arcada, sternul,
osul suav ce-mpodobește mîna,
scheletul clipei străbătînd eternul...

Nichita Stănescu
(1969)

Niciun comentariu:

Jurnal de-a bușilea

Cu vreo treizeci și cinci de ani în urmă, făcea parte dintr-un grup de tineri care, cu toate că nu prea ştiau cu ce se mănîncă gazetăria, au...