joi, 14 septembrie 2017

Lumea în care trăim

„Eu primesc un salariu săptămînal ca să-mi țin părerile cinstite în afara ziarului pe care-l scriu. Voi, ceilalți, sînteți plătiți ca să faceți la fel, și oricare dintre voi ar face nebunia să-și scrie părerile în mod cinstit, ar fi imediat expediat în stradă, căutînd de lucru. Dacă mi-aș permite vreo părere cinstită într-unul din numerele ziarului meu, slujba mea ar dispărea în 24 de ore. Treaba jurnalistului e să distrugă adevărul; să mintă sfruntat; să denigreze; să lingă cizmele lui Mamon și să-și vîndă țara și neamul pentru pîinea cea de toate zilele. O știți și voi, o știu și eu. Și, atunci, de ce să închinăm în presa independentă? Sîntem uneltele supuse și slugile bogătașilor din culise. Sîntem Hopa-Mitică; ei trag sforile și noi dansăm. Talentele, posibilitățile și viețile noastre aparțin altor oameni. Sîntem doar niște prostituate inetelectuale.” (12 aprilie 1883)
John Swinton
(jurnalist american)


Niciun comentariu:

Memento

Jack Nicholson 87! Chinatown   (1974) Îmi place să fac filme și nu mă simt deloc obosit din pricina asta. Sînt un tip activ căruia-i place a...