marți, 18 iulie 2017

Memento


Astăzi se împlinesc 79 de ani de la trecerea în eternitate a
Reginei Maria a României
(Maria Alexandra Victoria de Saxa-Coburg și Gotha),
mare prințesă a Marii Britanii și Irlandei
(n.29 X 1875, Eastwell Park, Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord – 18 VII 1938, Castelul Pelișor, Sinaia, România)

Nimeni nu e judecat pe drept cât trăieşte: abia după moarte este pomenit sau dat uitării. Poate de mine vă veţi aminti deoarece v-am iubit cu toată puterea inimei mele şi dragostea mea a fost puternică, plină de avânt: mai târziu a devenit răbdatoare, foarte răbdatoare. (...) Te binecuvantez, iubită Romanie, ţara bucuriilor şi durerilor mele, frumoasă ţară, care ai trait în inima mea şi ale cărei cărari le-am cunoscut toate. Frumoasă ţară pe care am văzut-o întregită, a cărei soartă mi-a fost îngăduit să o văd împlinită. Fii, tu, veşnic îmbelşugată, fii, tu, mare şi plină de cinste, să stai veşnic falnică printre naţiuni, să fii cinstită, iubită şi pricepută.

Viaţa mea a fost intensă şi plină, experienţele mele, diverse şi cu siguranţă deloc serbede, chiar dacă lumina şi umbra s-au jucat mereu cu ea. A fost viaţa unei femei care n-a uitat niciodată că era femeie, deşi de multe ori a avut de jucat rol de barbat.

De acum înainte nu vă voi mai putea trimite nici un semn; dar mai presus de toate, aminteşte-ţi, Poporul meu, că te-am iubit şi că te binecuvântez cu ultima mea suflare.

Regina Maria


Împreună cu soțul său, Regele Ferdinand I al României



Alături de Princepele Mihai, nepotul său, viitorul Rege Mihai I al României




Niciun comentariu:

Altițe & Bibiluri

„Cred în Dumnezeu așa cum cred în răsăritul soarelui. Nu pentru că îl văd, ci pentru că văd tot ce atinge.” Clive Staples Lewis (1898-1963)