miercuri, 19 iulie 2017

Lumea în care trăim (36)

Varanul din acvariu



Dl Dan Voiculescu a spus aseară jurnaliștilor, cu o seriozitate demnă de o cauză mai bună, la ieșirea sa din spital, printre alte inepții, cum că în pușcărie (repetînd obsesiv acest cuvînt, despre care a afirmat apăsat că-i place foarte) a suferit enorm de o durere groaznică a... pleoapelor, pricinuită de faptul că, mai mult de jumătate de zi, o petrecea stînd cu ochii închiși. Încercînd, în acest fel, să-și creeze propriul său biotop (!), ca un fel de „acvariu”! Citez: „Motivul era faptul că stăteam foarte mult cu ochii închiși, cred că pe timp de ziuă stăteam mai mult de jumătate de zi cu ochii închiși. Mi-am creat un biotop al meu, un fel de acvariu în care am încercat și am reușit să trăiesc cât poate trăi un om într-un acvariu, dar am trăit trei ani într-un acvariu.” Dincolo de formularea forțat științifică, dacă nu chiar metaforic-academică (doar nu degeaba Varanului, cum este poreclit, i se mai spune și „dom profesor”, hehehe!) însă complet inadecvată situației, producînd efecte inverse, adică hilare (biotopul nefiind altceva decît un mediu de viață cu caracteristici ecologice relativ omogene, pe care se dezvoltă o biocenoză, adică  o comunitate de organisme vegetale și animale care conviețuiesc într-un anumit mediu), care l-au trimis direct în derizoriu pe autorul ei. Nu m-a surprins, așadar, faptul că din cei trei ani petrecuți la bulău (mie cuvîntul ăsta îmi place!), jumătate a stat într-un acvariu, ci mă intrigă al naibii de ce acum nu respiră deschizînd gura și mișcîndu-și urechile precum peștii, pe de o parte iar pe de alta, cum a reușit „profesorul”, ca în doar 530 de nopți (pen că ziua ținea ochii închiși, logic,nu?) de stat cu ochii deschiși, să scrie 11 (unsprezece) lucrări științifice, cîte n-a reușit să producă dumnealui, mangafaua, într-o viață, pîn’ acu’ trei ani??? La un calcul simplu, dom prifesor a slobozit la foc automat, cam o carte la 50 de zile! Ăsta da, record, neicusorule, puicusorule!  
Alo, stimați domni de la Guiness Book Of World Records, sînteți, bre, pe fază? 

3 comentarii:

Unknown spunea...

Asta pînă nu-l depășește vreun alt intelectual de bulău!

Bogdan-Lucian Stoicescu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Bogdan-Lucian Stoicescu spunea...

L-ar fi depășit un alt dom prifesor, Adrian Năstase, dar dumnealui a stat mult mai puțin la bulău și n-a reușit, nici cu ochii deschiși să scrie atît, hehehe!

Jurnal de-a bușilea

Apropo de arătat cu degetul (sau cu privirile) în sus (neapărat în sus, lucru pe care nu-l înțelesese niciodată!) cînd se vorbește despre Du...