joi, 18 mai 2017

Creme,văpseluri, sulimanuri (9)

Un bun prieten îmi trimite pe mail fotografia de mai sus, întrebîndu-se/ întrebîndu-mă dacă io văd vreo legătură între poziția geo-strategică (ce-mi mai plac mie „esprimările” astea sulimenite, mor de dragul lor!) cu turuʼ gata de treabă al Romanelei noastre pe această hartă și felul cum sîntem tratați de maica-mare Europa („civilizată”). Cu alte cuvinte, dacă de aici ni s-ar trage. Păi sigur că există o legătură, vizibilă cu ochiu' liber, și încă de la o poștă! Daʼstau și mă-ntreb acum: o fi mai bine cu capu-n țărînă, ca spaniolii, de să-ți vină sîngele din cap în ochi, ori cu preacinstitul cur (c-așa a spus și domʼ profesor Graur, odinioară, că-i zice pre frumoasa românească neaoșă, neagreînd sclifositul fund) pardon, scuzați!, pregătiți să facem spate la orice, gata de primire (de la Estul Sălbatic, de unde, pe vremuri, venea însăși lumina iar acum ploaia, după cum le fredonează băiuțeii ăia de la Proconsul), ori de tragere (de aghioase, că altceva ce?, spre același Est Sălbatic), ca noi? Cît despre faptul că d-aici ni s-ar putea întîmpla ceva, plăcut ori ba, iar mi-e greu să mă pronunț. Poate numai Bunul Dumnezeu să ne lămurească-n vreun chip, însă nu prea cred că El se bagă în asemenea cestiuni încurcălit-afurisite, care țin, mai degrabă, de fișa postului lui Aghiuță! 

Un comentariu:

Constantin Marin spunea...

Bogdan, textul-comentar al tău este nici că se poate mai admirabil, de la cap la coadă (sau picioare, ca să încerc să fiu și eu în ton cu textul tău).
Așadar, eu, unul sunt de acord și votez pentru.

Bibicu.

Muzicoteca de dinamită

Un festival legendar: «Isle Of Wight 1970» Isle Of Wight este o insulă situată în apele Canalului Mânecii, în sudul arhipelagului britanic, ...