joi, 20 octombrie 2016

Lumea în care trăim. Jurnal de-a bușilea (1)

SALAM ŞI PÎINE. Într-o seară, după 8, în parcarea unui supermagazin dintr-un cartier mărginaș, cu Anca. Un puşti de vreo 8–9 ani, curățel și neagresiv, ne roagă, extrem de politicos, să-i dăm lui coşul, după ce descărcăm cumpărăturile. Voia cei 50 de bănuţi. Îl întreb, într-o doară, ce face cu ei. Extrem de sigur pe el îmi răspunde că azi, la şcoală, a fost consiliu profesoral şi a putut scăpa mai devreme şi aşa a putut veni aici, în parcare, să mai cîştige un ban. „Mîine am şase ore şi vreau să-mi cumpăr mîncare! Salam cu pîine...”, ne spune extrem de serios şi la fel de sigur pe el. După aceste cuvinte l-am privit cu atenţie sporită. 
L-am mai întrebat la ce şcoală învaţă. „La generală 17, din «Dorobanţi»”, conchide fără echivoc. Întîmplător, ştiam şcoala respectivă, aflată, undeva, într-o sărăcăcioasă mahala ploieşteană. „Măi, să nu mă minţi!”, îi mai spun sobru, în timp ce-i întind ceva bani şi coşul golit. Îi ia cu demnitate, ne mulţumeşte frumos şi spune ca pentru el, plecînd cu coşul spre intrarea magazinului: 
„Păi cînd îţi ghiorăie burta de foame, domnule, mai poţi să minţi?” 
(2011)

Niciun comentariu:

Muzicoteca de dinamită

Un festival legendar: «Isle Of Wight 1970» Isle Of Wight este o insulă situată în apele Canalului Mânecii, în sudul arhipelagului britanic, ...