luni, 17 octombrie 2016

Haihui printre cuvinte

Am împlinit douăzeci de ani. Sunt copil de părinți sărmani și fără nume. 
Am rămas, după moartea lui tată-meu, singurul sprijin al mamei și al sori-mi. 
Am învațat atâta școală câtă, la limită, mi-ar fi de ajuns să mă pot apuca de învățătura dreptului... 
Am o educație nu tocmai îngrijită, fiindcă părinții mei n-au avut mijloace să-mi dea una aleasă... 
Pe lângă asta, sunt, slavă Domnului!, sănătos și voinic; duc bine la tăvăleală; dovadă că pot fi, în același timp, și sufleor și copist la teatru, și corector într-o tipografie mare, la două ziare, și dau lecțiila niște copii; așa că pot, cu una, cu alta, cîștiga destul cu ce să ne susținem eu și familia. 
Caragiale

Niciun comentariu:

Jurnal de-a bușilea

Apropo de arătat cu degetul (sau cu privirile) în sus (neapărat în sus, lucru pe care nu-l înțelesese niciodată!) cînd se vorbește despre Du...